سپتامبر 16, 2019

5 ویژگی دوربین مدار بسته خوب و با کیفیت

پیش گفتار

ایمن سازان پارس

parssec.com

در قرن حاضر نیاز به امنیت بیش از پیش احساس میشود . طبیعتا عملکرد انواع دوربین مدار بسته خوب نقش بسیار زیادی در مسائل  امنیتی پیدا کرده اند، این تکنولوژی نوین موجب شده که هزینه های نگهبانی و تامین امنیت ، از حالت سنتی گماردن نگهبان یا سگ های نگهبانی خارج شده و به سمت دنیای دیجیتال و الکتونیکی پیش رود.

شرکت ایمن سازان پارس(کلیک کنید) ، با بیش از 11 سال تجربه مستمردر تمامی برند های دوربین روز دنیا آماده ارائه مشاوره دقیقتر میباشد.

اما چه مولفه های در یک دوربین مدار بسته خوب اهمیت دارد؟

این مطالب را از دست ندهید :

دوربین مدار بسته بیرون خانه

 

5 ویژگی یک دوربین مدار بسته خوب

 1 – کیفیت تصویر (رزولوشن) :

ویژگی های یک دوربین خوب

پیکسلهای یک دوربین مدار بسته خوب

تعریف :

کیفیت تصویر در یک دوربین مدار بسته خوب یعنی توانایی نشان دادن  پیکسل ها( اجزای تصویر) بر یک واحد سطح مثل اینچ.هر چقدرتعداد پیکسل بیشتری در یک وتحد سطح بیشتر باشد کیفیت تصویر و یا جزئیات تصاویر نشان داده شده بیشتر است.مثلا وقتی میگوییم یک دوربین 6 مگا پیکسل کیفیت دارد یعنی تراکم پیکسلها (عموما)در یک اینچ 8 میلیون است.

اهمیت :

کیفیت تصاویر تهیه شده در یک دوبین مدار بسته اولویت اول است.زیرا اگر شما دوربین مدار بسته ای داشته باشید که نتواند کیفیت لازم را تهیه کند کارایی لازم را ندارد و نمیتوان بدرستی چهره یک سارق را تشخیص داد.پس باید از خرید دوربینهای کم کیفیت خودداری کنید.

2 – دید در شب  (IR) :

دید در شب

خفاش شب

تعریف :

IR مخفف طیف اشعه مادون قرمز (infrared) است.یک دوربین مدار بسته دید در شب دارای اشعه مادون قرمز امواج الکترو مغناطیسی است که فرکانسی کمتر از نور مرئی قرمز دارد و با چشم دیده نمیشود.دوربینهایی که سنسور دریافت کننده این امواج را دارا باشند میتوانند بوسیله بازتاب این  امواج در تاریکی مطلق نیز تصاویر را ببینند.یک دوربین مدار بسته بطور متوسط میتواند تا 20 متر تصاویر مناسبی را تهیه کند.

اهمیت :

تحقیقات حاکی از این است که  بیش از 64.4% از سرقت ها و تهدیدات امنیتی در تاریکی شب اتفاق می افتد.بنابراین  قابلیت تهیه تصاویری که بتواند چهره اشخاص را در شب ضبط کند، دوبرابر میشود.

3 – مقاومت مقابل باران و شرایط نا مساعد:

مقاومت در برابر باران

دوربین ضد آب

تعریف :

مقاومت در برابر شرایط نامساعد یعنی اجزای دوربین شما یعنی پایه ، بدنه ،سیمها و خصوصا لنز تصویری آن در برابر باران و طوفان استحکام لازم را دارا باشد.

اهمیت :

از  روز سال تقریبا یک سوم آن یعنی % 33 از سال ، هوای نامساعد وجود دارد.پس اگر دوربین مدار بسته را در فضای باز قرار میدهید طبیعتا باید بدنبال دوربینی باشید که مقاومت بالایی را در مقابل بارش باران و خصوصا گرد و غبار داشته باشند.یک دوربین مدار بسته باید در همه شرایط آب و هوای مقاوم و کاربردی باشد.لازم به ذکز است که مقاومت یک سیستم دوربین مدار بسته میتواند از هزینه های احتمالی تعمیر آن جلوگیری کند.پس اهمیت بالایی در کاهش هزینه ها دارد.

کسانی گه قصد دارند در ویلاهای خود در شمال دوربین مدار بسته نصب کنند، بدلیل وجود رطوبت و حشرات،  حتما باید این عامل را در خرید یک دوربین مدار بسته در نظر داشته باشند.

این مطالب را از دست ندهید :

دوربین مدار بسته مناسب باغ ، حیاط و بیرون ساختمان

4 – بزرگنمایی

بزرگنمایی

یک دوربین مدار بسته خوب که دارای قابلیت بزرگنمایی است

تعریف :

بزرگنمایی(zoom) به توانایی بزرگ کردن تصویر میگویند که بوسیله تغییر فاصله کانونی عدسی دوربین امکان پذیر میشود.واحد سنجش بزرگنمایی X میباشد ، به این معنی که مثلا دوربینی که 2.5 X  بزرگنمایی دارد ، یعنی میتواند تا 2.5 برابر میتواند یک تصویر را بزرگتر نشان دهد.قابلیت بزرگنمایی (پوشش عمق زیاد فضا) بعلاوه قابلیت چرخش بالا(پوشش زوایای وسیعی از تصویر ) به همراه هم میتواند نظارت و احاطه بالایی در یک فضای باز ایجاد کند خصوصا اگر بتوان در مواقع اضطراری(سرقت یا انفجار و …) این دو را همزمان انجام داد.یعنی در عین  چرخش دوربین بتوان زوم کرد.زیرا یک دوربین مدار بسته خوب باید عکس العمل سریعی نسبت به یک حادثه که در کسری از ثانیه رخ میدهد داشته باشد ، تا بتواند مثلا سارقین یا عامل انفجار را به موقع شناسایی کند.

 

غالب این دوربینها قابلیت زوم دستی (بوسیله اپراتور)دارند، هر چند در دوربینهای پیشرفته بزرگنمایی خودکار بوسیله برنامه های نرم افزاری در موارد مشکوک بصورت تمام خودکار انجام میپذیرد.

اهمیت :

بزرگنمایی از آن جهت اهمیت دارد که در محل های وسیع و باز مثلا فضاهای  که عمق فضا زیاد است ، میتوان بجای نصب تعداد زیادی دوربین مدار بسته که مسلما هزینه زیادی دارد، از چند دوربین مدار بسته با قابلیت بزرگنمایی زیاد استفاده کرد.در این صورت میتوان عمق فضا را پوشش داد و به نوعی صرفه جویی کرد.دو نوع بزرگنمایی داریم :

A اپتیکال :

در بزرگنمایی اپتیکال کیفیت تصویر هنگام زوم کردن حفظ میشود

B دیجیتال :

در بزرگنمایی دیجیتال کیفیت تصاویر افت میکند و تصاویر به هنگام زوم کردن تار میشود.

5 – چرخش :

یک دوربین مدار بسته خوب که قابلیت چرخش عمودی و افقی دارد

ویژگی های یک دوربین مدار بسته خوب.ایمن سازان پارس

 

مطالب مرتبط :

دوربین مداربسته

تعریف :

چرخش در یک دوربین مدار بسته یعنی توانایی در تغییر زوایای بدنه دوربین تا لنز بتواند تصاویری با زوایای مختلف ببیند.میزان چرخش یک دوربین مدار بسته را بوسیله سنجش زاویه چرخش آن میسنجند.مثلا یک دوربین مدار بسته با قابلیت چرخش بالا میتواند حتی تا 360 درجه(چرخش کامل) بچرخد .یعنی همه زوایا پوشش کامل دارند.چرخش میتواند در جهت عمودی ، افقی یا هر دو بصورت همزمان  باشد.

اهمیت :

در محیط های باز مانند باغ یا ویلا ها باید تمام زوایا تحت پوشش باشند.یک دوربین مدار بسته خوب باید بتواند پوشش مناسبی بر تمام فضاها داشته باشد. همانند قابلیت بزرگنمایی ، میتوان با نصب دوربین هایی با قابلیت چرخش زیاد در تعدد دوربینهای مدار بسته صرفه جویی نمود.

 

 

ارسال دیدگاه